Oferta skierowana jest do osób zajmujących stanowiska kierownicze, doradców zawodowych zatrudnionych w publicznych służbach zatrudnienia, doradców zawodowych- stażystów, doradców prowadzących własną praktykę.
Bilans Kompetencji jako narzędzie oceny potencjału
osoby bezrobotnej
szkolenie dla doradców zawodowych zatrudnionych
w Publicznych Służbach Zatrudnienia
w Publicznych Służbach Zatrudnienia
Udział w szkoleniu pozwala uczestników zdobyć wiedzę niezbędną w codziennej pracy z osobami bezrobotnymi z zakresu nowoczesnych metod oceny potencjału zawodowego i osobowościowego.
Moduły tematyczne:
I: Jak diagnozować predyspozycje zawodowe i osobowościowe klientów?
1. Narzędzia i metody:
1. Narzędzia i metody:
- rozmowa doradcza
- testy psychologiczne
- kwestionariusze, autotesty, testy preferencji, zainteresowań zawodowych
- ćwiczenia indywidualne i grupowe, symulacje
2. Zasady doboru testów.
II: Ćwiczenia i symulacje grupowe
1. Metoda obserwacji jako sposób pozyskiwania informacji o kandydacie - zasady przeprowadzania obserwacji oraz sporządzania notatek.
2. Zasady doboru ćwiczeń grupowych ze względu na badane cechy.
III: Tworzenie profilu predyspozycji zawodowych kandydata
1. Analiza słabych i mocnych stron.
2. Określenie ścieżek rozwoju zawodowego, bądź możliwości przekwalifikowania się kandydatów.
3. Zasady przygotowania informacji zwrotnej (raportu) dla klienta.
Czas trwania: 3 dni – 22 godziny.
Cena od osoby: 1249 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
II: Ćwiczenia i symulacje grupowe
1. Metoda obserwacji jako sposób pozyskiwania informacji o kandydacie - zasady przeprowadzania obserwacji oraz sporządzania notatek.
2. Zasady doboru ćwiczeń grupowych ze względu na badane cechy.
III: Tworzenie profilu predyspozycji zawodowych kandydata
1. Analiza słabych i mocnych stron.
2. Określenie ścieżek rozwoju zawodowego, bądź możliwości przekwalifikowania się kandydatów.
3. Zasady przygotowania informacji zwrotnej (raportu) dla klienta.
Czas trwania: 3 dni – 22 godziny.
Cena od osoby: 1249 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Komunikacja interpersonalna
szkolenie dla doradców zawodowych zatrudnionych
w Publicznych Służbach Zatrudnienia
w Publicznych Służbach Zatrudnienia
Udział w szkoleniu pozwala uczestnikom poszerzyć wiedzę niezbędną w codziennej pracy
z osobami bezrobotnymi. Szkolenie pozwala nabyć praktyczne umiejętności związane
z procesem komunikacji interpersonalnej. Problematyka ta nabiera coraz większego znaczenia w pracy doradcy zawodowego.
Moduły tematyczne:
Moduł 1. Czym jest proces komunikowania się?
- Funkcje
- Akt komunikacyjny - konstrukcja
- Cechy komunikowania się
- Zasady skutecznej komunikacji
Moduł 2. Proces komunikacji – zasadnicze elementy składowe
- Zasady nawiązywania i podtrzymywania pozytywnych kontaktów – rola pozytywnego obrazu siebie
- Jak słuchać by usłyszeć? Znaczenie informacji
- Bariery komunikacyjne
- Feedback – jak udzielić informację zwrotną
- Style komunikowania się
Moduł 3. Proces komunikacji – jak sobie radzić w kontakcie z osobą bezrobotną?
- Bądź asertywny!
- Odmowa to nie grzech
- Krytyka to też element procesu komunikacji
- Jak reagować w przypadku sprzeciwu
- ćwiczenia indywidualne i grupowe,
- odgrywanie ról,
- autotesty,
- gry interakcyjne,
- dyskusja - wymiana doświadczeń,
- symulacje,
- analiza przypadków,
- nagranie i analiza video.
Czas trwania: 2 dni – 15 godzin.
Cena od osoby: 949 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Cena od osoby: 949 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Konstruowanie nowoczesnych dokumentów aplikacyjnych
CV, LM, Europass CV
szkolenie kierowane jest do nowozatrudnionych doradców zawodowych, doradców - stażystów.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z metodologią tworzenia dokumentów aplikacyjnych pozwalających klientom Publicznych Służb Zatrudnienia skuteczniej konkurować na rynku pracy. Szkolenie pozwala także zapoznać uczestników
z konstruowaniem tzw. życiorysu w formacie europejskim czyli Europass CV.
Tematyka szkolenia została wzbogacona o moduł dotyczący prawidłowego wysyłania aplikacji drogą elektroniczną.
Moduły tematyczne:
Moduł 1. Życiorys zawodowy
- Zadania życiorysu zawodowego
- Rodzaje życiorysów
- Reguły tworzenia
- Najczęstsze błędy popełniane przy tworzeniu CV
Moduł 2. List Motywacyjny
- List motywacyjny jako narzędzie marketingu
- Reguły tworzenia
- Najczęstsze błędy popełniane przy tworzeniu LM
Moduł 3. Europass CV
- Europass – co to jest?
- Na co zwracać szczególną uwagę podczas wypełniania Europassu CV
Moduł 4. Aplikowanie o pracę drogą elektroniczną
- Zasady aplikowania drogą elektroniczną
- Najczęstsze błędy popełniane przy aplikowaniu
Czas trwania: 1 dzień - 8 h.
Cena od osoby: 449 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Metody szkoleniowe:
Cena od osoby: 449 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Metody szkoleniowe:
- Wykłady, prezentacja multimedialna;
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Liczebność grupy: maksymalnie 15 osób.
Metodologia Indywidualnego Planu Działania
szkolenie dla doradców zawodowych zatrudnionych
w Publicznych Służbach Zatrudnienia
w Publicznych Służbach Zatrudnienia
Udział w szkoleniu pozwala uczestnikom kształtowanie umiejętności prowadzenia rozmowy doradczej ukierunkowanej na diagnozę przydatności zawodowej klienta z wykorzystaniem metody Indywidualny Plan Działania.
Moduły tematyczne:
- Cel tworzenia i wdrażania Indywidualnego Planu Działania o Założenia metody IPD;
Etapy postępowania
- Zasady regulujące związek pomiędzy doradcą a klientem w procesie realizacji IPD;
- Schemat i charakterystyka poszczególnych kroków tworzenia IPD;
- Rozpoznawanie głównego problemu zawodowego klienta;
- Ustalenie celów zawodowych zgodnie z metodą IPD.
Metody i narzędzia przydatne w procesie konstruowania Planu Działania.
- Diagnozowanie predyspozycji klienta;
- Analiza doświadczeń i kwalifikacji klienta w odniesieniu do potrzeb i wymagań rynku pracy;
- Metody wykorzystywane przez doradcę;
- Narzędzia wspierające klienta w tworzeniu IPD.
- Konstruowanie Indywidualnego Planu Działania.
Monitoring postępów – bieżąca ocena realizacji założonych celów.
- Źródła niepowodzeń w procesie poszukiwania pracy;
- Ewaluacja Indywidualnego Planu Działania.
Czas trwania: 2 dni – 14 godzin.
Cena od osoby: 899 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Cena od osoby: 899 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Podstawy poradnictwa zawodowego
szkolenie dla doradców zawodowych - stażystów
Celem szkolenia jest zapoznanie doradców zawodowych - stażystów z problematyką poradnictwa zawodowego oraz praktycznymi aspektami jego realizacji.
Moduły tematyczne:
1. Poradnictwo zawodowe – teoretyczne oraz prawne podstawy.
2. Podstawowe umiejętności funkcjonowania zawodowego doradcy.
3. Indywidualne poradnictwo zawodowe.
2. Podstawowe umiejętności funkcjonowania zawodowego doradcy.
3. Indywidualne poradnictwo zawodowe.
- Rozmowa doradcza jako podstawowa metoda poradnictwa zawodowego.
- Budowanie związku doradczego.
4. Narzędzia wspomagające pracę doradcy stosowane w poradnictwie zawodowym.
5. Grupowe poradnictwo zawodowe.
5. Grupowe poradnictwo zawodowe.
- Rola i rodzaje grup w poradnictwie.
- Etapy pracy w grupie.
- Metody, techniki i narzędzia pracy doradcy w poradnictwie grupowym.
Czas trwania: 3 dni – 22 godziny.
Cena od osoby: 1249 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Cena od osoby: 1249 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Psychologia kierowania
- kształtowanie umiejętności kierowniczych
Uczestnicy:
- Osoby na stanowiskach kierowniczych, zastępcy kierowników, pełniący obowiązki kierowników.
Celem szkolenia jest wykształcenie u osób piastujących stanowiska kierownicze w Publicznych Służbach Zatrudnienia umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania zespołami pracowników.
Moduły tematyczne:
I. Kierownikiem być…
- Określenie zasad współpracy
- Zarządzanie sobą
- Style kierowania zespołem i ich wpływ na efektywność pracy
- Budowanie autorytetu
II. Zespół pracowniczy
- Funkcjonowanie zespołu pracowniczego
- Budowanie i integracja zespołu
- Motywowanie
- Konflikty w zespole; lokalizacja i ich rozwiązywanie
- Mobbing w zespole
III. Interpersonalne kompetencje kierownika
- Samoświadomość - rozpoznawanie i nazywanie emocji
- Wprowadzanie zmian
- Zarządzanie czasem
- Konstruktywne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, w tym zasady prowadzenia „trudnych rozmów” ze współpracownikami
- Asertywność
- Techniki radzenia sobie ze stresem
IV. Indywidualne zadania kierownika
- Podstawy wystąpień publicznych i prezentacji
- Wspieranie rozwoju swoich pracowników
- Przekazywanie informacji zwrotnej
- Nadzór nad efektywnością pracy zespołu
Metody pracy:
Ćwiczenia dotyczące poszczególnych zagadnień szkolenia, case study, gry symulacyjne, praca w podzespołach, sesje informacji zwrotnych, konsultacje indywidualne, testy i kwestionariusze.
Czas trwania: 3 dni – 22 godziny.
Cena od osoby: 1399 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Ćwiczenia dotyczące poszczególnych zagadnień szkolenia, case study, gry symulacyjne, praca w podzespołach, sesje informacji zwrotnych, konsultacje indywidualne, testy i kwestionariusze.
Czas trwania: 3 dni – 22 godziny.
Cena od osoby: 1399 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Prowadzenie rozmowy doradczej
szkolenie dla doradców zawodowych – stażystów
Celem zajęć jest zdobycie wiedzy na temat prowadzenia rozmowy doradczej a także zdobycie i rozwijanie umiejętności w zakresie podstawowego narzędzia pracy doradcy zawodowego - rozmowy doradczej.
Moduł 1: Przygotowanie do rozmowy doradczej
- rozmowa doradcza w świetle standardów usług poradnictwa zawodowego.
Moduł 2: Rozmowa doradcza - etapy
- nawiązanie i budowanie kontaktu z klientem;
- tworzenie i zawieranie kontraktu z klientem;
- poznanie – analiza sytuacji klienta;
- etap zmian – plan działania – sporządzenie i realizacja;
- zakończenie procesu doradczego;
- karta usług doradczych.
Moduł 3: Znaczenie informacji i ich interpretacji w procesie podjęcia decyzji zawodowej
- nastawienie doradcy;
- zachowanie się doradcy;
- interpretacja w poszczególnych fazach rozmowy;
- systematyka porządkowania informacji;
- rola doradcy w procesie podejmowania decyzji zawodowej klienta;
- czynniki wpływające na decyzję zawodową, konflikty decyzyjne.
Moduł 4: Doskonalenie warsztatu – ćwiczenie rozmowy doradczej
Czas trwania: 3 dni – 20 godzin.
Cena od osoby: 1249 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Metody szkoleniowe:
Czas trwania: 3 dni – 20 godzin.
Cena od osoby: 1249 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Metody szkoleniowe:
- Wykłady, prezentacja multimedialna;
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe.
Liczebność grupy: maksymalnie 15 osób.
Praca z trudnym klientem
szkolenie dla doradców zawodowych zatrudnionych
w Publicznych Służbach Zatrudnienia
w Publicznych Służbach Zatrudnienia
Udział w szkoleniu pozwala uczestnikom poszerzyć wiedzę o niezbędne w sytuacji pracy z tzw. „trudnym klientem” wiadomości i praktyczne umiejętności. Szkolenie kierowane jest do osób pragnących rozwinąć swoje umiejętności w obszarze pracy z klientem indywidualnym jak i pracy z grupą.
Moduły tematyczne:
Moduł 1. Psychologiczne uwarunkowania pracy z trudnym klientem
- Problemy psychologiczne klientów jako źródło trudności.
- Bezrobocie – psychologiczne skutki utraty zatrudnienia.
- Specyfika spotkania z doradcą zawodowym jako kontekst dla zachowań osoby bezrobotnej.
Moduł 2. Istota i znaczenia sytuacji trudnych i konfliktowych
- Sytuacja konfliktowe vs sytuacje trudne.
- Potencjalne sfery konfliktu na linii klient – doradca zawodowy, związane z sytuacją doradczą.
- Postawy, przekonania osób zaangażowanych w sytuację konfliktową.
- Podejmowania działań i przewidywanie skutków w sytuacji konfliktu.
- Prawidłowości poszczególnych sfer konfliktu.
- Zasady i reguły postępowania w poszczególnych sferach konfliktu.
Moduł 3. Umiejętności pomocne w rozwiązywaniu sytuacji trudnych
- Skuteczna komunikacja.
- Zachowania asertywne.
- ćwiczenia indywidualne i grupowe,
- odgrywanie ról,
- autotesty,
- gry interakcyjne,
- dyskusja - wymiana doświadczeń,
- symulacje,
- analiza przypadków,
Czas trwania: 3 dni – 24 godzin.
Cena od osoby: 1299 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Cena od osoby: 1299 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Warsztaty trenerskie
szkolenie dla doradców zawodowych zatrudnionych
w Publicznych Służbach Zatrudnienia
w Publicznych Służbach Zatrudnienia
Udział w szkoleniu pozwala uczestników poszerzyć wiedzę niezbędną w codziennej pracy
z osobami bezrobotnymi z zakresu konstruowania i prowadzenia zajęć metodą warsztatową. Szkolenie kierowane jest do osób pragnących rozwinąć swoje umiejętności w obszarze pracy z grupą.
Moduły tematyczne:
Moduł 1. Procesy grupowe dynamika grupy
- Jak tworzą się i funkcjonują grupy?
- Procesy zachodzące w grupach i metody ich kontrolowania.
- Jak wyeliminować zachowania utrudniające pracę grupy?
- Jak radzić sobie z sytuacjami trudnymi w grupie?
- Jak radzić sobie z trudnymi uczestnikami w grupie?
Moduł 2. Budowanie programu warsztatu
- Badanie potrzeb szkoleniowych przed i w trakcie warsztatu.
- Tworzenie koncepcji i scenariusza zajęć.
- Organizacja zawartości merytorycznej.
- Techniki szkoleniowe – zastosowania i metody prowadzenia.
- Ocena efektywności szkoleń.
Moduł 3. Warsztat trenera – jakim trenerem widzą mnie inni
- Rola i zadania trenera.
- Kompetencje trenera.
- Motywowanie do zmian.
- Stres przed wystąpieniem.
Moduł 4. Warsztaty superwizyjne
- ćwiczenia indywidualne i grupowe,
- odgrywanie ról,
- autotesty,
- gry interakcyjne,
- dyskusja - wymiana doświadczeń,
- symulacje,
- analiza przypadków,
- nagranie i analiza video.
Czas trwania: 4 dni – 40 godzin.
Cena od osoby: 1399 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Cena od osoby: 1399 zł
Termin i miejsce do ustalenia.
Ceny szkoleń obejmują:
Odpowiednio - noclegi, pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia – druk MEN, przerwy kawowe.