1. SZKOLENIA SPEŁNIAJĄCE KRYTERIA "SEMINARIUM" (zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 3.lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej...DZ.U. z 27.02.2006r)
Każde z zajęć trwa 5 godzin dydaktycznych
Każde z zajęć trwa 5 godzin dydaktycznych
- Motywowanie ucznia do nauki i rozwoju.
- Tzw. "DOPALACZE"- jak o nich rozmawiać z młodzieżą.
- Radzenie sobie z agresją wśród uczniów.
- Samobójstwa wśród dzieci i młodzieży-profilaktyka i przeciwdziałanie.
- Jak pracować z tzw.trudnym uczniem.
- Praca z uczniem o specyficznych trudnościach edukacyjnych.
- Profilaktyka zachowań ryzykownych wśród dzieci i młodzieży.
- Uczeń z orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej w szkole ogólnodostępnej.
- Budowanie obszarów współpracy między szkołą a rodzicami.
- Szkolna Interwencja Profilaktyczna- rekomendowana przez MEN metoda postępowania wobec uczniów sięgających po używki (to seminarium trwa 8 godz.dydakt.).
- Praca z uczniem często opuszczającym zajęcia szkolne.
- Depresja i zaburzenia derpesyjne u dzieci i młodzieży-rozpoznawanie, zapobieganie, przeciwdziałanie.
- Praca z uczniem szczególnie uzdolnionym.
- Interpretacja zaleceń zawartych w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno-pedagogicznych.
2. SZKOLENIA SPEŁNIAJĄCE KRYTERIA "KURSÓW" (zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie podnoszenia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej...Dz.U. z 27.02.2006r)
Czas trwania-30 godz. dydaktycznych:
1. Uzależnienia wśród młodzieży-alkohol, narkotyki, dopalacze, papierosy, media, internet, gry komputerowe, automaty zręcznościowe.
Tematyka:
Tematyka:
- rodzaje uzależnień,
- objawy uzależnienia w sferze psychicznej oraz ewentualnie- fizycznej,
- zapobieganie uzależnieniom-rola szkoły i rodziny,
- jak rozpoznać, czy uczeń sięga po używki/podejmuje inne zachowania mogące mieć charakter nałogowy,
- tzw. faza zwiastunów- interwencja w szkole i w domu,
- leczenie uzależnień oraz pomoc rodzinie,
- przepisy prawne
2. Konstruowanie i realizacja szkolnych programów profilaktycznych:
Tematyka:
- zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży,
- czynniki ryzyka i czynniki chroniące,
- poziomy interwencji profilaktycznej,
- profilaktyka szkolna, rodzinna, środowiskowa,
- nowoczesne modele współczesnej profilaktyki,
- oficjalnie rekomendowane programy profilaktyczne
- zasady konstruowania programów profilaktycznych przeznaczonych do stosowania w szkołach,
- jak realizować zajęcia profilaktyczne w szkole.
3. Postępowanie uczniami i rodzicami w sytuacjach trudnych wychowawczo.
Tematyka:
- praca z rodzicem roszczeniowym i agresywnym,
- praca z rodzicem biernym i wycofanym,
- praca z rodzicem bezradnym,
- postępowanie z uczniem agresywnym,
- postępowanie z uczniem depresyjnym,
- postępowanie z uczniem z zaburzeniami nerwicowymi,
- postępowanie z uczniem nadpobudliwym oraz z uczniem z ADHD,
- postępowanie z uczniem z trudnościami adaptacyjnymi.